Стоматология
без границ!
למה לסבול מכאב וחרדה - התקשרו אלינו רפואת שיניים ללא הפסקה שאל שאלה רפואת שיניים ללא גבולות 24 שעות
Стоматология
без границ!
למה לסבול מכאב וחרדה - התקשרו אלינו רפואת שיניים ללא הפסקה שאל שאלה רפואת שיניים ללא גבולות 24 שעות

עוד לפני שהשיניים יתחילו לכאוב

שקר לומר שפגישה עם רופא השיניים היא חוויה נעימה. המטופלים משתדלים להימנע ממנה. ולמרות זאת לא תמיד מצליחים למנוע איבוד של שיניים,אף על פי ששיטות המניעה ידועות לציבור כבר שנים רבות ותזכורת על היגיינה פה נחשבת למשהו נדוש לגמרי.

מרפאות שיניים

לפי מחקרים שנערכו בנושא, רק 30% מהמבוגרים מצחצחים שיניים בקביעות פעמיים ביום. מבין ילדים שהולכים לבית ספר המשתמשים במשחת שיניים הם רק 20% וגם לא כולם יודעים שיש לשטוף את הפה אחרי כל ארוחה. בכל שטיפת פה יש להשתמש במים קרים ומים חמים בזה אחר זה. כי הדבר יתרום  לשיפור מחזור הדם בחניכיים באמצעות אימון יומיומי של כלי הדם.
באזורים בהם מצטברים שאריות מזון השיניים עלולות ליהרס על-ידי עששת ועל ידי החיידקים המזיקים יותר,החיידקים מרעילים את כל הגוף:הלב, הכבד, הכליות. שאריות אוכל המצטברים בסדקים הטבעיים בשיניים ובחללים בין השיניים נתונים לתסיסה בגלל לחץ ממיקרואורגניזמים הקיימים באופן מתמיד בפה. חומצה לקטית וחומצות אחרות שנוצרות בזמן האכילה תורמים להתמסמסות זגוגית(אמייל) השן ולהופעת מוקדי הנגע של העששת. נחוצים מברשת שיניים מכנית, צחצוח שיניים כימי – אלו השיטות הכי נכונות והמקצועיות לפני שהשיניים יתחילו לכאוב.
דבר מאוד חיוני הוא לבחור באופן פרטני את כלי ההיגיינה על מנת להסיר את הרובד הדנטלי. לשורה שלמה של משחות שיניים יש תוספת טיפולי – מניעת המתנגדות להופעת רובד על שיניים. משחות שיניים התורמות להתמסמסות של רובד מפחיתות גם תהליכים דלקתיים בחניכיים ויש להן גם אפקט מרענן.
יש מספר כללים קלים לגבי צחצוח שיניים: מצחצחים שיניים עליונות ממעלה למטה ואילו שיניים תחתונות מבפנים ומבחוץ, ושטחי הלעיסה בתנועות מעגליות. יש לצחצח לאט לאט, לעבור בחניכיים של כל קבוצת השיניים בבוקר ובלילה. “בבוקר למען יופי ובלילה למען בריאות” – אומרת חכמה עממית. יש לבקר אצל רופא שיניים לא פחות מפעמיים בשנה גם במידה ואין תלונות או כאבים. הרופא יזהיר בפני הופעת מחלות, יטפל בשן, ישים סתימה, יעצור הופעת החמרות, ימליץ איזו שן יש לכסות בכתר כדי להאריך את חייה. אסור אף לשכוח כי תזונה מאוזנת, אורח חיים נכון
ומאבק עם התמכרויות חשובים מאוד מבחינת מניעת מחלות בפה.
היגיינה ואורח חיים בריא יסייעו לשמור על חיוך בריא לאורך זמן.